15 Temmuz 2014 Salı

ARNAVUT CİĞERİ-3-






















Bildiğiniz bütün arnavut ciğeri tariflerini unutun :)
Herzaman yaptığımdan farklı olarak bu defa ciğeri sütte bekleterek yaptım,sadece beyaz un yerinede mısırunuyla  beyaz unu karıştırıp kullandım hem daha yumuşak hem daha lezzetli oldu... kesinlikle tavsiye edilir...:)

ARNAVUT CİĞERİ-3-
1kg.Kuzu veya dana ciğeri
1-2bardak süt
1/2 su bardağı mısırunu
1/2 su bardağı un
tuz,karabiber,kırmızı toz biber,istege göre kimyon
Kızartmak için sıvıyağ

Ciğerler küp doğranıp süzgece alınır(normalde ciğer yıkanmaz ama ben yıkamadan yiyemiyorum benim gibi olanlar sudan geçirip öyle süzgece alabilirler)
Suyu süzüldükten sonra çukur bir kaba alınarak üzerini geçecek kadar süt eklenerek buzdolabında birkaç saat bekletilir..Diğer tarafta bir kaseye mısırunu,un,karabiber,kırmızı biber,kimyon alınarak karıştırılır.(sertleşmemesi için tuz en son kızarttıktan sonra ekleyeceğiz)..
Buzdolabından çıkartılan ciğer süzgece alınıp iyice süzülür ve un karşımına bulanıp fazla unu silkelenip kızgın yağda çok uzun süre olmayacak şekilde kızartılır.(ben3- 4dk.kayı geçmiyorum..Kızartma süresi çok olursa ciğer sertleşir) tuzuda eklenerek servis tabağına alınır.İsteğe göre patates kızartması ve sumaklı soğanla servis edilir...
Afiyet olsun...
 

Hiç yorum yok: